Categories Ekskurzije

EKSKURZIJA

Dosta sam slušala o tome, kako je ekskurzija putovanje koje će biti jedno od nezaboravnijih i onih koji će zauzeti posebno mjesto u našem srcu.

S obzirom da sam putovala sa generacijom koju pozanjem nepuna dva mjeseca, imala sam neki strah od nepoznatnog, ali sam razmišljala da će sve proći dobro i da nema mjesta za brigu. Planirala sam i zamišljala kako bi ovo putovanje moglo izgledati. Ovo je bio prvi put, da idem negdje bez roditelja i pri tom, posjećujem drugu državu. Polazak je planiran za 6h ujutru, ali sam se probudila znatno ranije. Opraštanje od mame mi nije tako teško palo, jer sam bila svjesna da ćemo se čuti svakog dana. Put je proticao mirno, iako sam slušala priče,da je IXb jedno od najnemirnijih odjeljenja u istoriji škole. Ja se sa tim, svakako, ne bih složila. Stali smo na Žabljak, gdje smo imali kraću pauzu i priliku da malo bolje upoznamo ovaj grad na sjeveru Crne Gore. Brojna druženja, obilasci, saznanja, poznanstva i uživanja, obilježila su ekskurziju naše generacije. Za prvi dan je planiran dolazak na Zlatibor – obroci, slobodno vrijeme koje imamo na raspolaganju za susret sa Zlatiborom. Žurke su bile planirane prije svakog noćenja, ali zbog tužne i strašne situacije koja se desila u Beogradu, one su otkazane. Nastavnici su se trudili da ne osjetimo taj nedostatak noćnog provoda, već da se što bolje zabavimo i opustimo. U planu za naredni dan, bio je obilazak Novog Sada. Nismo imali dovoljno vremena da se susretnemo sa čarima ovog grada,ali ono što smo imali priliku da vidimo je bilo impresivno.U Novom Sadu smo posjetili tvrđavu Petrovaradin i Sremske Karlovce, gdje smo se upoznali sa poznatom Karlovačkom gimnazijom i umili se vodom sa česme, a legenda kaže da ako se umijemo vodom sa te česme, uskoro ćemo se udati, odnosno oženiti. Uslijedila je destinacija, kojoj smo se, tvrdim, svi najviše radovali. Naravno, u pitanju je Beograd. Dva dana koja su bila predviđena za obilazak grada, proveli smo veoma uzbudljivo. Beograd je destinacija kojoj se uvijek sa radošću i velikim nestrpljenjem vraćam. U autobusu  nam je vodičkinja pričala o gradovima i mjestima kroz koje smo prolazili, ali i upoznala nas sa zanimljivostima i legendama. U Beogradu smo posjetili Hram Svetog Save, Tržni centar Ušće, Knez Mihajlovu ulicu, Zoološki vrt, ali i stadion vrlo Fudbalskog kluba Crvena Zvezda, čiji je obilazak bilo iznenađenje naših nastavnika koji su nas vodili na ekskurziju – Jovana Lepetića i Milivoja Pištala. Važno je napomenuti i da je hrana koju smo imali priliku da jedemo bila  veoma ukusna. Četvrtog dana smo se vratili na Zlatibor i tamo proveli još jedan dan. Obišli smo i Drvengrad. Ovu petodnevnu ekskurziju smo završili 7. maja,a dočekali su nas članovi porodice kod naše osnovne škole u Zelenici.

Tek sada razumijem zašto ljudi daju poseban značaj ovom putovanju.Mi ćemo još dosta puta posjetiti pomenute destinacije, ali nikad na ovakav način i sa ovim žarom kao na ekskurziji.