Активности у част Европског дана језика трајале су у ОШ ,,Илија Кишић”, од 19. до 26. септембра, а њихов циљ је промоција вишејезичности и развијање свијести о важности језика као споне међу људима. Ученици VI и VIII разреда упознати су са садржајем постера ,,20 нових ствари које можда нисте знали о свијету језика” који их је подстакао да и сами проналазе и биљеже нове, необичне, занимљиве податке о свом и страним језицима. Постер је веома мотивисао ученике, јер су текст могли видјети и читати на свом и другим европским језицима које уче или би жељели учити.
,,Језици у мојој учионици”, била је подстицајна тема. Наши ученици уче енглески језик који је обавезан предмет, а као изборне предмете уче италијански, њемачки и руски језик и истовремено њихови матерњи језици нису исти. Ученици су наводили и биљежили најљепше ријечи. Побједничка ријеч је била другачијег облика на различитим језицима, али истог значења – љубав! Иза љубави су се нашле: љепота, доброта, срећа, море, заљубљеност… Као куриозитет издвојићемо рад ученице осмог разреда, Марије Ш. која је на тему ,,Љубав“ писала на свом матерњем, јерменском и на још 4 европска језика.
,,Љепота језика”, била је радионица у којој су ученици прво прикупљали језички материјал, односно фразе за које сматрају да се не би могле превести и задржати значење (нпр. нема длаке на језику, на врх ми је језика, тржи длаку у јајту и сл.), a након тога су их илустровали. Овим активностима је руководила наставница Тамара Комар.
Nastavnica engleskog jezika, Rada Rubežić, sa učenicima IX razreda realizovala je nekoliko aktivnosti. Prva od njih bila je prezentacija o Evropskom danu jezika – o važnosti učenja stranih jezika i njegovanju maternjeg jezika.
Jedan dio prezentacije bile su zanimljivosti o jezicima. Zatim su učenici upoznati sa pojmom idioma. Kroz primjere idioma u raznim jezicima, maternjem, engleskom, ruskom, njemačkom i italijanskom imali su priliku da vide bogatstvo jezika koje govore i uče.
Završna aktivnost bile su društvene igre u kojima su provjerili svoje poznavanje idioma na raznim jezicima.Kroz igre obašnjavali su šta neki idiomi na raznim jezicima znače, kako se slični idiomi kažu na njihovom maternjem jeziku, objašnjavali njihovo značenje i sl.
Обиљежавање Европског дана језика подстакао је ученике на самостални рад, a наставницима причинио задовољство заједничког планирања.И на крају желимо да истакнемо један куриозитет овог извјештаја а он се тиче употребе два различита и равноправна писма – ћирилице и латинице.
Rada Rubežić i Тамара Комар